Hydromel (The elixir of youth) / Elixirul tineretii


(for English version, scroll down the page)

​Licoare datatoare de nemurire, bautura cu puteri magice de reintinerire care se bea la ospetele ritualice.​ Consumata cu mii de ani in urma de catre daci si ridicata de celti la rang de bautura a zeilor. Sacerdotii isi ineaca regele detronat intr-un butoi cu mied, iar in Africa, hidromelul sau miedul inca e considerat ca datator de intelepciune si cunoastere, viata si nemurire. Tribul bambara ii da valoare de moneda de schimb comecial, atribuind adevarului gustul dulce al mierii.
Multe referiri scrise te trimit catre o tinerete vesnica, obtinuta prin consumarea diverselor combinatii ale hidromelului cu ierburi care-si au originea la poalele muntilor himalayeni....
Si de ce n-ar fi asa? Cercetari arheologice vin si intaresc pozitia pe care hidromelul(miedul,vinul de miere)si-a cistigat-o in viata zilnica a omului primitiv fiind prima bautura alcoolica fermentata(sau nu) si consumata cu mult inaintea altor atitea bauturi.
​Daca sud-americanii fumeaza pipa pentru a intari o legatura intre semeni, vikingii au folosit hidromelul ca liant sacru premonitoriu intre paminteni dar, mai ales, intre paminteni si divinitate.​

Sa va mai spun despre hidromel ca este o licoare usor alcoolizata, cu extraordinare efecte tonice, euforizante, revigorante, dar si afrodisiace mai ales pentru femei? Sau ca este o bautura alcoolica slaba care se  obtine prin fermentarea mierii amestecate cu apa si polen grabind vindecarea ranilor ?  Poate ca mai bine v-as povesti despre actiunea bauturii in inapetenta sau anorexie, in depresii sau sterilitate, menopauza precoce sau ca stimulent hormonal, in recuperarea dupa infarct sau accident vascular, in boli degenerative ale vaselor de sange, ischemie cardiaca sau in ulcerele varicoase...  Cit despre afectiunile respiratorii se stie ca hidromelul intervine cu succes in caz de sinuzita, rinita, bronsita, astm, pneumonie, TBC. Hipocrate consemna in scrierile sale ca miedul favorizeaza expectoratia si calmarea plamanilor, fiind totodata si diuretic si purgativ pentru scaunele biliare. 
​Si nu poti cuprinde in citeva cuvinte vastul teritoriu al patologiilor medicale in care​ miedul intervine cu succes.



Originea simplei variante de hidromel zice ca: 
-​
intr-o sticla de un litru 
​pui ​
6-8 linguri de miere poliflora, o jumatate de lingurita 
​de​
 polen
​ completind apoi cu apa plata​; s
e inchide sticla ermetic si se lasa la macerat timp de doua zile la temperatura camerei, agitand-o de 3-4 ori pe zi.
​ ​
Se pot consuma 2-3 pahare pe zi
​, cu 15-20 de minute inaintea​
 
​meselor principale, ​
in cure a cate 20 de zile.
​ 
Motii​ au propria lor reteta de hidromel :
-intr-o bute se pun merisoare coapte
, mai adaugi miere(daca ai) si acoperi cu apa de izvor; lasi 40 de zile sa stea apoi poti sa bei lichidul care-si dovedeste certa suprematie printre bauturile racoritoare de peste an. 
Sau
​,​
 vorba vecinei care mi-a dat reteta strabunilor ei : "parca aveau ei in virf de munte de unde sa cumpere suc sau alte bolunzanii?!"
O alta reteta veche face ca totul sa fie facil si la indemina tuturor si zice ca, intr-un recipient pui:
-1 kg de fructe coapte si zdrobite ​peste care torni 
​un amestec facut din 3 l de apa ​
fiarta si racita
 la 45 de grade
​ si 
300 de grame de miere
​; tii recipientul​
 la 20 de grade 
​pentru a-i asigura fermentatia necesara, c
alitatea hidromelului cre
​scind
 
​proportional ​
cu vechimea
​ ​
​lui.​
​Eu am mai adaugat la tot procesul de fabricatie si polen macinat si oaresce​ pudra de laptisor de matca...just in case. 

Pentru ca mi-a asigurat inspiratia in a scrie postarea asta, eu n-am facut precum vikingul Odin care l-a invins pe gigantul Suttung pentru a castiga hidromelul pe care acesta-l pastra ascuns 
​i​
ntr-o incapere subterana
​ si ​
am scos la suprafata o reteta veche folosita de motii din virful Apusenilor si facuta din ce le daruia cu generozitate pamintul: apa, miere, merisoare si ... timp.

Deci ? V-am convins ?



Immortality-giving potion, magical rejuvenating beverage to drink at ritual feasts. Eaten thousands of years ago by the Dacians people and elevated to a 
high rank by Celts named it The drink of the Gods. Priests drown their deposed king in a barrel with mead, and in Africa, hydromel or mead is still regarded as the giver of wisdom and knowledge, life and immortality. Bambara tribe gives to it a value of the currency, a kind of trading names, assigning to the truth, the sweet taste of honey.
Easily alcoholic liquid is an excellent tonic, euphoric, refreshing and 
aphrodisiac liquid, especially for women. The action of this beverage goes on inappetence or anorexia, depression, infertility, early menopause, hormonal stimulus, recovering from/after heart attack or stroke, degenerative diseases of the blood vessels, cardiac ischemia or varicose ulcers ... It is known as mead successfully intervene in cases of sinusitis, rhinitis, bronchitis, asthma, pneumonia, TBC.

The original and simple version of hydromel says:
-take a 1 l bottle capacity and put in 6-8 tablespoons of polyfloral honey, half a teaspoon of pollen then fill the bottle with plain water; close tightly the bottle and let it soak for two days at room temperature, stirring in 3-4 times a day. 
You can drink 2-3 glasses of hydromel a day, 15-20 minutes before main meals, in the course of about 20 days.
Romanian mountaineers have their own mead recipe:
- in a wooden ​
tun p
​ut​
 ripe cranberries, add
​ as​
 honey 
​as you want​
(if you have) and cover 
​all ​
with spring water
​;​
 let 
​to ​
sit for 40 days then you can drink the liquid that 
​proves​
 
​its ​
supremacy among soft drinks throughout the year.
Another old recipe makes 
​all ​be
 easy and ​​generally available for everybody 
​:​ 
- in a recipient put 
1 kg of crushed ripe fruits; add over a mixture made ​​from 3 liters of water, boiled and cooled to 45 degrees and 300 grams of honey;  keep the container at 20 degrees just to ensure the necessary fermentation; the quality of mead increases proportionally with age.




Enjoy !

1 comment:

Unknown said...

Astăzi este cea mai fericită zi din viața mea, am încercat toate mijloacele posibile pentru a concepe timp de mai bine de 8 ani după ce m-am căsătorit cu iubitul meu soț, dar nimic nu a funcționat, mulțumesc prietene pentru că m-a îndrumat către Dr Ellen. , i-am scris Dr. Ellen pe Whatsapp și i-am explicat situația, mi-a dat lumile ei și mi-a promis că mă va ajuta, am făcut tot ce mi-a cerut, am fost la spital la 4 săptămâni după vrajă am adus bucurie acasă, în sfârșit, am copilul meu drăguț, acum sunt o femeie căsătorită fericită, datorită dr. Ellen, contactează-l pentru orice fel de soluție,
Pentru probleme de infertilitate și sarcină
1) Dacă doriți să opriți avortul.
2) Dacă vrei să-ți recuperezi iubitul.
3) Dacă vrei să ai o casă fericită.
4) Dacă vrei noroc din toate punctele de vedere.
5) Dacă aveți probleme cu vaginul/penisul.
El te va ajuta imediat.
E-mail: ellenspellcaster@gmail.com
Whatsapp: +2348106541486