Ghiveci cu vinete, ardei si leurda


Micul prinţ se urcă pe un munte înalt. Singurii munţi pe care îi cunoscuse vreodată erau cei trei vulcani care îi ajungeau până la genunchi. Şi el se folosea de vulcanul stins ca de un taburet. "De pe un munte înalt ca ăsta, îşi spuse el, voi zări dintr-o dată toată planeta şi toţi oamenii..." Dar nu zări nimic în afară de vârfuri stâncoase bine ascuţite.
- Bună ziua, spuse el la întâmplare.
- Bună ziua... Bună ziua... Bună ziua... îi răspunse ecoul.
- Cine sunteţi voi? întrebă micul prinţ.
- Cine sunteţi voi… cine sunteţi voi… cine sunteţi voi… răspunse ecoul.
- Fiţi prietenii mei, sunt singur, spuse el.
- Sunt singur… sunt singur… sunt singur… răspunse ecoul.
"Ce planetă ciudată! gândi el atunci. E uscată, numai ascuţişuri şi sărată.
Iar oamenilor le lipseşte imaginaţia. Ei repetă ceea ce li se spune. La mine aveam o floare care vorbea întotdeauna prima…"
*
Asa cugeta Antoine de Saint Exupery in al lui 'Micul print'.  Asa cugetam si eu strabatind idei si ginduri care populau o imaginatie ce ma naucea citeodata. Asa-mi cugeta imaginatia in fata unui fel de ghiveci absolut fabulos. 
Baza e arhicunoscuta: celebrul sote turcesc, cu vinete si ardei.  Si intimplarea intimplatoare nu-si dezminti renumele dindu-mi  ghes la a arunca o lingura buna de pasta de leurda la finalul facerii-facutului, dupa ce luai de pe foc tigaia minune. Acoperita compozitia cu capac pret de citeva minute si ce va ramine de facut nu va fi altceva decit a savura un CEVA surprinzator ca textura, arome, gust....si cam tot ce vreti. 
Si, pentru ca totul sa fie intregit frumos si unitar, un soi de "tzaziki" neaos (facut din iaurt grecesc amestecat cu aceeasi pasta de leurda) veni si-si savirsi minunata lene primavaratica peste vinete si ardei.
De mers... ghiveciul se potriveste linga oaresce carneturi insa nici asa simplu cum l-a lasat mumasa de origine nu-i deloc de lepadat!
Incercati si-mi veti da dreptate.




*






Enjoy!

3 comments:

Anonymous said...

Zau ca-mi place tot ce faci !! Preparatele sunt atat de apetisante , iar pozele .... minunate !! Asta ca sa nu zic de toate povestioarele citite cu mare drag !!
Mala , ma bucur ca te-am intalnit si aici !!! <3

Mala Mustatea said...

Huuuuhhhhh....platforma asta de la blogspot ma pune la grea incercare...Cind schimb userul cu care sa semnez ma trimite la mama saraciei-n praznic ca sa semnez iar! Normal ca numai mie mi se putea intimpla asta, cum altfel?
Altfel zis...fata draga, mare multamita pentru apreciere si am a-ti multumi pentru felul cum ai stiut sa scoti Oala lumii cu capul deasupra apei pentru ca datorita tie si-a pisicutei tale gurmande, nabadaioasa oala nu-si mai bufneste aburii pe sub capacele bine puse! Datorita tie rasar alte si alte bunataturi care se cer puse acilea iar eu nu pot decit sa pun un genunchi in pamint si sa zic: Multumesc Adina!
Iar ghiveciul asta e absolut fe-no-me-nal! Pe cuvintul meu! De altfel, nu pun aici ceva ce sa nu-mi fi placut sau ceva ce n-am incercat, asta ca sa raspund, intr-un oarescare fel, intrebarilor care mi-au fost puse, mai mult sau mai putin direct!
O tucatura ardeleneasca mare cit Ardealul pleaca catra fata draga banatanca!<3

Unknown said...

Astăzi este cea mai fericită zi din viața mea, am încercat toate mijloacele posibile pentru a concepe timp de mai bine de 8 ani după ce m-am căsătorit cu iubitul meu soț, dar nimic nu a funcționat, mulțumesc prietene pentru că m-a îndrumat către Dr Ellen. , i-am scris Dr. Ellen pe Whatsapp și i-am explicat situația, mi-a dat lumile ei și mi-a promis că mă va ajuta, am făcut tot ce mi-a cerut, am fost la spital la 4 săptămâni după vrajă am adus bucurie acasă, în sfârșit, am copilul meu drăguț, acum sunt o femeie căsătorită fericită, datorită dr. Ellen, contactează-l pentru orice fel de soluție,
Pentru probleme de infertilitate și sarcină
1) Dacă doriți să opriți avortul.
2) Dacă vrei să-ți recuperezi iubitul.
3) Dacă vrei să ai o casă fericită.
4) Dacă vrei noroc din toate punctele de vedere.
5) Dacă aveți probleme cu vaginul/penisul.
El te va ajuta imediat.
E-mail: ellenspellcaster@gmail.com
Whatsapp: +2348106541486